قیمت گشنیز خشک + خرید گشنیز خشک کوهی و فروش گشنیز خشک سه پر

گشنیز خشک سه پر، از جمله گیاهان دارویی به شمار می رود که در تهیه انواع مختلفی از غذاهای محبوب همچون قرمه سبزی و گشنیز پلو نیز به کار می رود؛ اگر قصد خرید گشنیز خشک به صورت عمده ای یا جزئی را دارید، حتما تفاوت هایی در قیمت این محصول مشاهده خواهید کرد زیرا انواع مختلفی از گشنیز خشک کوهی یا خودرو در بازار به فروش می رسند که قیمت نسبتا بالاتری از گشنیز خشک اهلی دارند.

قیمت گشنیز خشک + خرید گشنیز خشک کوهی و فروش گشنیز خشک سه پر

گشنیز خشک برای چی خوبه

گشنیز خشک برای چی خوبه در نگاه اول، طعم و عطر منحصر به فرد گشنیز خشک باعث ترغیب افراد به خرید و مصرف آن در خوراکی های مختلف می شود اما باید دانست که این محصول برای سلامتی نیز بسیار مفید است؛ ممکن است بپرسید که گشنیز خشک برای چی خوبه و چه خواصی دارد؟

برای پاسخ به این پرسش می توان خواص بسیار زیادی را برای گشنیز خشک نام برد اما در این قسمت می خواهیم به طور خلاصه به بررسی تعدادی از آنها بپردازیم.

گشنیز خشک مقادیر زیادی کلسیم را دارا می باشد که برای همه افراد به خصوص کسانی که در سن رشد هستند ضروری است زیرا تاثیر زیادی بر سلامت دندان و تقویت و استحکام استخوان ها دارد.

برای تنظیم میزان قند خون نیز مصرف گشنیز توصیه می شود؛ تجربه افراد مختلف نشان می دهد که این نوع سبزی خشک تاثیر زیادی بر کنترل دیابت و بهبود فرد بیمار دارد.

بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آبله تا حد زیادی تحت تاثیر سیستم ایمنی بدن هستند و محصولاتی مانند گشنیز خشک که منبع ویتامین C هستند موجب پیشگیری و حتی درمان این بیماری ها می شود‌.

بیماری های کبدی نیز از سایر مشکلاتی هستند که افراد زیادی با آنها درگیر هستند و یک روش تغذیه ای موثر برای درمان آنها، استفاده از گیاهان دارویی خشک مانند گشنیز است.

برای این که به مشکلاتی همچون پوکی استخوان دچار نشوید، مصرف گشنیز خشک را فراموش نکنید؛ این محصول یکی از منابع اصلی کلسیم می باشد که بخش عمده ای از نیاز بدن افراد به خصوص در سنین رشد را تامین می کند و بسیاری از نگرانی ها در مورد استحکام استخوان یا سلامت دندان را برطرف می نماید.

برای این که چشم های خود را در مقابل انواع بیماری های چشمی تقویت کنید، می توانید گشنیز خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ این محصول سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است که برای بهتر شدن قدرت بینایی بسیار مفید هستند.

قرمز شدن و خارش چشم یکی از بیماری های چشمی است که می تواند با استفاده از گشنیز خشک درمان شود؛ گشنیز خشک را با مقداری آب بجوشانید و چشم را با استفاده از آب جوشانده شستشو دهید، علاوه بر این می توانید گشنیز را در آب بخیسانید و با معده خالی میل کنید تا زمانی که این بیماری کاملا درمان شود.

این گیاه دارویی مانع از به وجود آمدن سلول های سرطانی می شود و از رشد آنها نیز جلوگیری می کند زیرا منبع کاملا طبیعی و ارگانیک از آنتی اکسیدان ها به شمار می رود.

عامل بسیاری از بیماری های قلبی مانند سکته که امروزه شایع شده اند، افزایش یا کاهش شدید فشار خون است و یکی از محصولات خوراکی موثر برای تنظیم فشار خون گشنیز خشک است.

با مصرف گشنیز، مقدار زیادی از آهن مورد نیاز بدن تامین می شود، بنابراین می توان به راحتی از بیماری های ناشی از فقر آهن که ممکن است افرادی با سنین مختلف را درگیر کنند، جلوگیری کرد.

اگر گشنیز خشک را به صورت های مختلف مورد استفاده قرار دهید، هضم غذا بهتر صورت می گیرد؛ این محصول حاوی فیبر می باشد که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید است.

گشنیز مانند بسیاری از گیاهان دارویی دیگر تاثیر زیادی بر تقویت سیستم عصبی و رفع اضطراب و استرس دارد، بنابراین باعث می شود که هر فرد در برابر فشارهای عصبی، عکس العمل مناسبتری داشته باشد.

از دیگر مزیت های گشنیز خشک می توان به پیشگیری از ریزش مو اشاره کرد؛ دلایل مختلفی همچون استرس، تغذیه نامناسب، شامپوهای غیر استاندارد، وراثت و غیره ممکن است باعث ریزش مو شوند اما جالب است بدانید که محصولات کاملا طبیعی مانند گشنیز موجب تقویت موها می شوند و از ریزش آنها جلوگیری می کنند.

برای این منظور گشنیزهای خشک را در آب قرار دهید و پس از این که حدود نیم ساعت در آب ماند، آنها را بیرون بیاورید و فشار دهید؛ آب خارج شده را روی پوست سر قرار دهید و بعد از یک ساعت سر را با آب ولرم شستشو دهید.

از ویژگی های ممتاز گشنیز خشک می توان به عدم بروز عارضه های جانبی در صورت استفاده از آن اشاره کرد؛ گشنیز برخلاف بسیاری از محصولات شیمیایی دیگر که برای تقویت مو به کار می روند عارضه و نتایج نامطلوب ندارد زیرا با پوست سر سازگار است.

گشنیز تازه باید در شرایط دمایی مناسبی قرار داشته باشد تا آثار خرابی یا کاهش کیفیت در آن دیده نشود، اما برای نگهداری گشنیز خشک نیازی به شرایط خاص نیست و به راحتی می توان تا حداقل یک سال از آن استفاده کرد.

با پیشرفت روزافزون صنایع دارویی و ترکیب مواد طبیعی و شیمیایی، داروهای بسیار زیادی از گشنیز تولید شد؛ امروزه اسانس گشنیز در بسیاری از داروهای معده، ضد سرطان، سرفه، خلط آور و غیره به کار برده می شود.

از گشنیز خشک یا تازه در صنایع آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده نیز استفاده می شود؛ در بسیاری از صابون و کرم هایی که برای پوست به کار می روند، از گشنیز استفاده می شود زیرا رایحه طبیعی و فوق العاده ای دارد و برای شادابی پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده بسیار موثر است.

روغن گشنیز محصول دیگری است که با استفاده از این گیاه دارویی به دست می آید و تاثیر شگفت انگیزی در رفع انواع جوش های بزرگ و کوچک دارد؛ اگر مقداری از این روغن را بر روی قسمت جوش یا آکنه قرار دهید و ماساژ دهید، خیلی زود چنین مشکلاتی برطرف می شود.

طبع گشنیز خشک

طبع گشنیز خشک دانشمندان و پزشکان طب سنتی، در مورد طبع گیاهان دارویی و خواص آنها بررسی های کاملی انجام داده اند و اطلاعات آنها می تواند برای همه افراد مفید باشد؛ به عنوان مثال از طبع گشنیز خشک که سرد و خشک می باشد، بحث های زیادی شده است.

افرادی که دارای مزاج سرد هستند باید در مورد مصرف غذاهایی که طبع سرد دارند احتیاط لازم را رعایت کنند تا برای آنها مشکلی ایجاد نشود؛ بنابراین اگر فردی طبع سرد دارد، باید در مورد میزان و نحوه مصرف گشنیز خشک نیز دقت و توجه خاصی داشته باشد.

برای این که تاثیر بهتر و بیشتری را از مصرف گشنیز خشک مشاهده کنید، توصیه می شود از دارچین یا سکنجبین در کنار این گیاه دارویی استفاده نمایید.

هزاران سال قبل از این که پزشکی نوین شکل بگیرد، از گشنیز خشک به دلیل طبع سردی که دارد، در درمان بیماری های مختلف استفاده می شد و نسخه های زیادی هم برای درمان بیماری ها وجود دارد که برخی از آنها امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارند و بسیار موثر هستند.

تخم گشنیز هم طبعی سرد دارد و به صورت پودر در کشورهای مختلف جهان از بذر، ریشه و برگ این محصول به شکل های گوناگونی استفاده می شود.

برای تسکین صفرا می توان گشنیز خشک را با خوراکی های دیگر مانند کوکو یا آش میل نمود؛ همچنین این محصول تاثیر زیادی بر رفع عطش و تشنگی دارد.

نوشیدنی های تهیه شده از گشنیز خشک برای افزایش میل جنسی موثر هستند؛ این موضوع توسط بقراط نیز بیان شده است و نسخه های درمانی فراوانی را برای آن بیان می کند.

از تخم گشنیز و همچنین گشنیز خشک، در بسیاری از کشورها از جمله هند، مکزیک و آمریکا به منظور طعم دار کردن گوشت استفاده می شود.

بسیاری از متخصصین طب سنتی، مصرف گشنیز را برای رفع انواع سردرد، رفع خستگی و افزایش حس آرامش توصیه می کنند.

تشنج و صرع از مشکلاتی هستند که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند و یکی از راهکارهای طب سنتی برای بهبودی و درمان آنها، قرار دادن گشنیز در برنامه غذایی است.

این محصول برای رفع بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش بسیار مفید است؛ گشنیز موجب رفع نفخ و یبوست می شود.

گشنیز خشک به صورت غیر خوراکی نیز کاربردهای زیادی دارد؛ در طب سنتی از این محصول برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و خارش یا حساسیت استفاده می شود.

برای این منظور گشنیز خشک را له کنید و به همراه نان خشکی که نرم شده باشد روی پوست قرار دهید؛ روزی سه بار این کار را تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

اگر به فکر کاهش وزن هستید و راه های مختلفی را امتحان کرده اید اما نتیجه ای در بر نداشته است، پیشنهاد می کنیم گشنیز خشک را به صورت جوشانده میل کنید؛ این محصول با چربی سوزی سریع، باعث کاهش وزن می شود و به دلیل فیبر بسیار زیادی که دارد، موجب کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود.

چای گشنیز با وجود این که بسیار ساده تهیه می شود و تنها نیاز به مقداری آب جوش و گشنیز خشک دارد، اما برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سنگ کلیه و عفونت های ادراری تاثیر چشمگیری دارد؛ همچنین برای دفع سموم بدن گزینه ای عالی به شمار می رود.

کسانی که به دلیل فشار خون بالا یا دیابت و سایر بیماری ها، از داروهای خاصی استفاده می کنند، بهتر است در مورد میزان یا نحوه مصرف گشنیز خشک با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

قیمت خرید گشنیز خشک

قیمت خرید گشنیز خشک خرید و فروش گشنیز خشک بسته بندی شده معمولا در وزن هایی بین صد گرم تا یک کیلوگرم انجام می شود و قیمت آنها وابسته به عوامل مختلفی است که تفاوت برندها بیشترین تاثیر را بر قیمت محصول می گذارد.

یکی از راه ها برای این که گشنیز خشک را با قیمت مناسبتری خریداری کنید، این است که سفارشات خود را به صورت عمده ای تهیه نمایید؛ شرایط ویژه ای که برای خریداران عمده ای در نظر گرفته شده است، باعث می شود قیمت گشنیز خشک برای مشتری ارزانتر تمام شود.

هر ساله افزایش هایی در قیمت گشنیز تازه رخ می دهد که تاثیر زیادی بر افزایش قیمت گشنیز خشک شده دارد؛ این افزایش قیمت ها ناشی از افزایش هزینه آبیاری، کود و مسائل دیگر مرتبط با کشت محصول می باشد.

معمولا برای تهیه هر دویست گرم گشنیز خشک، از سه کیلوگرم گشنیز تازه استفاده می شود و هر چه افزایش قیمت سبزی تازه بیشتر باشد، گشنیز خشک نیز گرانتر به دست مشتری می رسد.

فرایند شستشو و خشک کردن گشنیز در کارخانه هم می تواند بر قیمت تمام شده گشنیز خشک موثر باشد؛ استفاده از شوینده های مناسب باعث می شود که گشنیز خشک سالم و بهداشتی تهیه شود و عوارض جانبی شستشوی نامناسب را برای سلامت مصرف کننده نداشته باشد.

دقت به این مسائل استاندارد هزینه هایی را برای تولیدکنندگان گشنیز خشک به همراه دارد که بر قیمت و کیفیت محصول نیز تاثیرگذار می باشد.

شاید در بازار سبزیجات خشک نیز مشاهده کرده باشید که انواع مختلفی از گشنیز خشک به صورت بسته بندی شده یا فله ای به فروش می رسند که هر کدام از آنها ممکن است به صورت صنعتی یا سنتی خشک شده باشند.

خشک کردن گشنیز به شکل سنتی و در هوای آزاد ممکن است باعث افزوده شدن مواد اضافی مانند گرد و خاک به محصول شود و البته این روش هزینه ای هم ندارد، بنابراین قیمت گشنیز خشک کیلویی مناسبتر است اما باید در مورد خرید و مصرف آنها دقت بیشتری صورت بگیرد.

خشک کردن گشنیز در کارخانه و به صورت صنعتی، هزینه هایی را برای تولیدکننده دارد که در قیمت نهایی گشنیز خشک تاثیر می گذارد.

همان طور که در ابتدای مطلب هم بیان شد، گشنیز خشک کوهی نیز به صورت عمده ای یا جزئی در اختیار مشتریان قرار می گیرد و به دلیل خواص بیشتری که از گشنیز خشک اهلی دارد، تقاضای زیادی برای خرید آن در سراسر کشور می شود و قیمت آن هم بالاتر است.

این نوع گشنیز غالبا در ارتفاعات زاگرس و البرز می روید و به دلیل این که توسط افراد بومی برداشت و خشک می شود، قیمت گذاری معینی برای آن وجود ندارد.

قیمت حامل های انرژی و ارسال محصول از مبدا به مقصد نیز بر قیمت گشنیز خشک برای مصرف کننده تاثیرگذار است؛ با خرید مستقیم و بی واسطه از تولیدکنندگان گشنیز خشک می توانید تا حد زیادی این هزینه ها را کاهش دهید زیرا واسطه های بین تولیدکننده و خریدار عمده ای یا جزئی، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این محصول دارند.

برای استعلام آخرین لیست قیمت های گشنیز خشک درجه یک می توانید از طریق ارتباط با همین مرکز اقدام نمایید و سفارشات خود را به صورت عمده ای ثبت کنید تا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت برای شما ارسال شود.