مصرف رب گوجه مزرعه ریزش مو را درمان می کند

رب گوجه مزرعه به لطف رنگدانه لیکوپن دارای چنین خاصیت درمانی است تقسیم سلول های متورم را متوقف می کند، از جهش DNA جلوگیری می کند توده آب پز شده گوجه فرنگی دارای غلظت بالایی از لیکوپن است، بنابراین سالم تر است.

دانشمندان بارها خواص آنتی اکسیدانی قوی و همچنین توانایی این محصول در جلوگیری از ظهور سرطان پروستات در مردان و سرطان دهانه رحم در زنان را ثابت کرده اند.

به نوبه خود، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که در طول پردازش اکسیژن توسط سلول ها ظاهر می شوند مبارزه می کنند آنتی اکسیدان ها نیز تاثیر مثبتی بر عملکرد قلب دارند و تا 50 درصد از حمله قلبی جلوگیری می کنند.

خاصیت غذایی رب گوجه فرنگی باعث می شود افراد چاق بتوانند آن را بخورند اما در انتخاب محصول باید دقت کرد و به ترکیب خمیر نگاه کرد.

رب

نباید حاوی نشاسته باشد که سازنده دوست دارد برای کاهش زمان پخت اضافه کند. نشاسته ارزش غذایی محصول را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

هنگام پرورش گوجه فرنگی بدون کودهای مضر برای بدن و آفت کش ها، این سبزی دارای خواص مفید بسیاری است و حتی پس از عملیات حرارتی، مواد مهم و مغذی را از دست نمی دهد.

محصول گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان ها، منیزیم، آهن، کلسیم، روی، کبالت، پتاسیم، نیکل، ویتامین های C، A، گروه B است و علاوه بر عناصر شیمیایی و ویتامین های مفید، حاوی اسانس، اسیدهای آلی و بسیاری از مواد بیولوژیکی دیگر است.

رب گوجه‌فرنگی برای اثر زهکشی آن نیز مفید است که مایعات اضافی و باکتری‌های بد را از بدن دفع می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود کلیه‌ها به طور طبیعی کار کنند.

همچنین فشار خون را کاهش می دهد، التهاب مفاصل را کاهش می دهد، به روماتیسم و نقرس کمک می کند.

پس از خوردن رب گوجه فرنگی، بدن تیرامین تولید می کند که به سروتونین (هورمون شادی) تبدیل می شود و به فرد کمک می کند تا با افسردگی و استرس مقابله کند، یعنی گوجه فرنگی خلق و خو را بهبود می بخشد.

مصرف منظم رب گوجه فرنگی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و اولین علائم پیری چین و چروک را از بین می برد.