از طناب کنفی برای تولید آلارم گوشی های اپل استفاده شد

کناف گیاهی طبیعی است. نام علمی کناف Hibiscuscannabinus است. این با الیاف جوت متحد است.

کناف خصوصیات مشابهی را با جوت نشان می دهد. دارای ترکیبی منحصر به فرد از الیاف پایه بلند و هسته کوتاه است. که کناف را برای طیف وسیعی از مصارف نساجی و همچنین صنایع کاغذ و مقوا مناسب می کند.

کاربردهای تجاری طناب کنفی همچنان از نقش تاریخی آن متفاوت است. زمانی کناف بند ناف را برای ساختن طناب، ریسمان، گونی و غیره استفاده می‌کردند.

اما در حال حاضر الیاف کناف دارای کاربردهای جدید مختلفی از جمله محصولات کاغذی، حصیر چمنی، جایگزین های فایبر شیشه، بستر حیوانات، مصالح ساختمانی، بستر مرغ و گربه، علوفه حیوانات، تخته خرده چوب و خاک گلدان، جاذب روغن و مواردی از این دست است.

کشورهای تولید کننده کناف:

بیش از 130 نام در کشورهای تولید کننده کناف در سراسر جهان وجود دارد.

فرآوری طناب کناف:

کناف را می‌توان با پنبه ترکیب کرد و به صورت نخ درآورد و به صورت پارچه بافته کرد. این محصولات نساجی از نظر زیبایی شناسی دلپذیر، قوی، سبک و دارای حس نرمی عالی هستند. محصولات نساجی ساخته شده از کناف، ظاهری کتان دارند.

کناف به دلیل سرعت رشد و قابلیت پر کردن، ماندگارترین پارچه است. برای کشت و فرآوری آن به آب زیادی نیاز ندارد. تقریباً هیچ کود یا آفت کشی در فرآیندهای کشت استفاده نمی شود.

کناف می تواند در حدود 145-150 روز به طول کامل خود برسد. با جدا کردن هسته کناف از لایه های طناب بیرونی آن تولید می شود. لایه‌های استخراج‌شده را می‌توان به‌صورت شیمیایی یا طبیعی بازگردانی کرد تا به الیاف تبدیل شود.

ریتینگ فرآیندی است که با خیس کردن انجام می شود. در این فرآیند، دسته های سلولی در لایه بیرونی ساقه از مواد غیر فیبری جدا می شوند. سپس از طریق کاردینگ به رشته ها جدا می شود.
اطلاعات بیشتر درباره این نوشتار مبدأبرای اطلاعات ترجمه بیشتر، نوشتار مبدأ لازم است
ارسال بازخورد
پانل‌های کناری