با بادام درختی سبز می توانید خودتان را به راحتی لاغر نمایید

بادام درختی سبز دانه های خوراکی است که بیشتر درخت بادام نامیده می شود آنها بومی خاورمیانه هستند، اما ایالات متحده اکنون بزرگترین تولید کننده جهان است.

بادام‌هایی که می‌توانید از فروشگاه‌ها بخرید، معمولاً پوسته آن‌ها برداشته می‌شود و مغزهای خوراکی داخل آن آشکار می‌شود آنها به صورت خام یا بو داده فروخته می شوند.

آنها همچنین برای تولید شیر بادام، روغن، کره، آرد یا رب استفاده می‌شوند که به آن مارزیپان نیز می‌گویند بادام دارای مشخصات مغذی قابل توجهی است یک وعده 1 اونس (28 گرم) بادام حاوی

این همه از یک مشت کوچک است که تنها 161 کالری و 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم را تامین می کند.

مهم است که توجه داشته باشید که بدن شما 10 تا 15 درصد از کالری خود را جذب نمی کند زیرا برخی از چربی ها برای آنزیم های گوارشی غیرقابل دسترسی هستند.

بادام

بادام همچنین سرشار از اسید فیتیک است، ماده ای که به مواد معدنی خاصی متصل می شود و از جذب آنها جلوگیری می کند.

در حالی که اسید فیتیک به طور کلی یک آنتی اکسیدان سالم در نظر گرفته می شود، همچنین مقدار آهن، روی و کلسیمی که از بادام دریافت می کنید را کاهش می دهد.

بادام منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است آنتی اکسیدان ها به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، که می تواند به مولکول های سلول های شما آسیب برساند و به التهاب، پیری و بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده است به همین دلیل، بادام‌های بلانچ شده آنهایی که پوست آن‌ها برداشته شده است بهترین انتخاب از نظر سلامتی نیستند.

یک کارآزمایی بالینی روی 60 مرد سیگاری نشان داد که حدود 3 اونس (84 گرم) بادام در روز، نشانگرهای زیستی استرس اکسیداتیو را 23 تا 34 درصد در یک دوره چهار هفته ای کاهش می دهد.

این یافته‌ها از یافته‌های مطالعه دیگری حمایت می‌کند که نشان می‌دهد خوردن بادام همراه با وعده‌های غذایی اصلی، برخی از نشانگرهای آسیب اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.