با درست کردن غذا در قابلمه چدن گرانیتی میلان به عمر خود اضافه کنید

وقتی در قابلمه چدن گرانیتی میلان می پزید، لازم نیست آن را از قبل گرم کنید، هر بار که در تابه های چدنی خود آشپزی می کنید، در واقع آنها را چاشنی می کنید.

هر چه بیشتر از تابه ها استفاده کنید، سطح تابه ها صاف تر می شود. با این حال به خاطر داشته باشید که استفاده از ظروف چدنی برای تهیه غذاهای حاوی گوجه فرنگی یا سایر غذاهای اسیدی حاوی آب لیمو یا سرکه می تواند سطح نچسب را خراب کند و در نتیجه ظروف پخت و پز ممکن است به چاشنی اضافی نیاز داشته باشند.

ظروف چدنی اغلب تصاویری از روزهای قدیم و آشپزی در آتش کمپ را تداعی می کنند، اما ابزار آشپزی کلاسیک امروزه به همان اندازه محبوب است.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا ظروف چدنی برای سالیان متمادی وجود داشته است این ظروف فوق العاده بادوام و طولانی مدت هستند.

اگر قبلاً از چدن استفاده نکرده‌اید، ممکن است داستان‌های ترسناکی درباره سختی استفاده، تمیز کردن و نگهداری آن شنیده باشید.

اما زمانی که اصول اولیه پخت و پز با چدن را بدانید، این احتمال وجود دارد که استفاده از آن و مراقبت از آن به اندازه بسیاری از انواع دیگر تجهیزات آشپزخانه آسان باشد، این مقاله یک نمای کلی از ظروف چدنی، مزایای آن، نکاتی برای شروع استفاده از آن و موارد دیگر را ارائه می دهد.

یکی از دلایل اصلی که چدن برای چندین سال مورد توجه قرار گرفته است این است که تقریباً تخریب ناپذیر است؛ در واقع، با کمی تمیز کردن و مراقبت، حتی ظروف چدنی که نادیده گرفته شده و زنگ زده اند، اغلب می توانند به وضعیتی تقریباً جدید بازگردانده شوند.

علاوه بر این، چدنی که به درستی چاشنی شده باشد، سطح نچسب خود را ایجاد می کند، بهترین بخش این است که بر خلاف تابه های نچسب سنتی که با پوشش تفلون یا سرامیک ساخته می شوند، سطح نچسب روی چدن را می توان بارها و بارها با فرآیندی به نام «چشم زدن» دوباره اعمال کرد.