جعفری خشک برای لاغری بارداری

جعفری یکی از سبزیجات خوراکی بسیار سالم، سودمند و پر مصرف است که با وجود ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی که در ساختار خود دارد، کالری منفی داشته و از این رو به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام کمک زیادی می کند. بسیاری از خانم ها در دوران بارداری دچار اضافه وزن می شوند که می تواند عوارضی مانند دیابت بارداری، کمر درد، زانو درد و مشکلاتی از این قبیل را پدید آورد. مصرف جعفری به صورت تازه و یا خشک، می تواند در این شرایط بسیار تاثیر گذار باشد. در واقع یکی از نکاتی که توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود، استفاده میزان مناسبی از سبزی خشک جعفری برای لاغری بارداری می باشد.

جعفری خشک برای لاغری بارداری

کاربرد جعفری خشک شده

کاربرد جعفری خشک شده جعفری به صورت تازه و همچنین خشک شده کاربرد فراوانی در آشپزی ایرانی و فرنگی دارد. جعفری جزو سبزی هایی است که اگر به روش صحیح خشک شود، بخش اعظم ویتامین ها و ریز مغذی های مفید موجود در ساختار خود را حفظ می کند، از این رو استفاده از جعفری خشک به عنوان چاشنی و همچنین به عنوان طعم دهنده انواع و اقسام خوراک ها، بسیار رایج است. اگر چه ممکن است بعضی از افراد همواره استفاده از سبزیجات تازه را به انواع خشک شده ترجیح دهند، اما جعفری خشک به دلیل سهولت استفاده، ماندگاری بالا، حجم کم و حمل و نقل آسان و غیره طرفداران بیشتری در آشپزی دارد. بسیاری از سرآشپزان رستوران ها، هتل ها، کترینگ ها و مشاغلی از این دست، به دلیل استفاده سریع و راحت از سبزیجات خشک شده، به طور معمول از جعفری خشک مرغوب و اعلا جهت بخشیدن عطر و طعم متفاوت به غذا های خود، بهره مند می شوند. این محصول همچنین برای صادرات نیز بسیار مناسب است، جعفری خشک معمولا در طی بسته بندی، حمل و نقل، انبار و ارائه در فروشگاه های خارج از کشور، دچار آسیب نمی شود و اغلب برای مدتی طولانی، سالم و مرغوب باقی می ماند. همچنین افرادی که در خارج از کشور اقامت دارند، می توانند جعفری خشک ایرانی بسته بندی را به راحتی همراه خود ببرند و برای دراز مدت از این محصول در تهیه و طبخ انواع غذا استفاده کنند.

سبزی جعفری به صورت تازه به عنوان بخشی از سبزی خوردن سنتی در سفره های ایرانی مصرف می شود اما انواع خشک و خرد شده این محصول را در داخل سوپ های مختلف به کار می برند تا به سوپ مزه و رایحه ای منحصر به فرد، ببخشد. انواع آش های سنتی ایرانی و محلی نیز با جعفری خشک تهیه می شوند و از این رو دارای بو و مزه ای بی نظیر و اشتها برانگیز می باشند. استفاده از مقداری جعفری خشک بر روی سالاد هایی از قبیل سالاد شیرازی و سالاد فصل نیز معمول است و طعم متمایزی را ایجاد می کند. همچنین بسیاری از خوراک های ایرانی و فرنگی مانند خوراک مرغ، گوشت، سبزیجات و غیره، با افزودن چند قاشق جعفری خشک، دارای عطر مطبوعی می شوند. انواع خورش های ایرانی نیز با جعفری خشک تهیه و طبخ می گردند. از این سبزی به صورت خشک شده جهت تزیین انواع سالاد و غذا نیز می توان استفاده نمود.

به علا‌وه انواع و اقسام چلو، کوکو و خورش نیز در فرهنگ غذایی ایرانی، توسط سبزی های خشک شده از جمله جعفری، تهیه و تزیین می گردند. ضمن آن که جعفری به دلیل داشتن کالری منفی و خاصیت چربی سوزی، در غذاهای رژیمی نیز می تواند به وفور مورد استفاده قرار گیرد و با این محصول می توان غذا های کم کالری بی نظیر و سالمی را تهیه نمود.

سرآشپزان در بسیاری از رستوران ها و هتل های دنیا از سبزیجات خرد و خشک شده همانند جعفری خشک، برای تهیه و‌ تزیین انواع پاستا، ساندویچ، فینگر فود، اردور ها و غیره استفاده می کنند تا عطر و مزه غذای خود را دلپذیر و اشتها برانگیز سازند. در کشور ما نیز بسیاری از سالن های غذا خوری ایرانی و محلی از ترفند افزودن مقداری جعفری خشک به عنوان چاشنی به انواع خوراک استفاده می کنند تا طعم غذای خود را تنوع بخشند. ضمن آن که استفاده از جعفری خشک جهت تهیه انواع سس نیز در سراسر دنیا رایج است. در ایران و کشور های با فرهنگ غذایی مشابه کشور ما، همانند ترکیه از جعفری خشک به عنوان چاشنی برای درست کردن انواع ترشی، شور و خیار شور نیز استفاده می شود و در اصل عطر بی نظیر ترشی های ایرانی به دلیل کاربرد سبزیجات معطر، در این گونه محصولات می باشد.

فروش جعفری خشک

فروش جعفری خشک امروزه فروش جعفری خشک در مراکز متعددی صورت می گیرد. این محصول به دلیل سلامت و سودمندی فراوانی که دارد از فروش بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد. همچنین کاربرد این سبزی در آشپزی ایرانی، بر فروش آن افزوده است‌، از این رو بسیاری از تولید کنندگان سبزیجات، به تولید و فروش جعفری خشک می پردازند. به طور معمول اغلب خریداران جعفری خشک، این محصول را از سوپر مارکت ها و‌ یا فروشگاه های معتبر عرضه کننده سبزیجات خشک، تهیه می کنند. برخی از مشتریان نیز ترجیح می دهند جعفری خشک شده ارگانیک را از مراکز فروش محصولات غذایی طبیعی و ارگانیک خریداری نمایند تا سالم تر بوده و حاوی ریز مغذی های مفید تری نیز باشد.

امروزه جعفری خشک عرضه شده در فروشگاه ها ممکن است به روش های مختلفی خشک و به خریداران ارائه شود. جعفری خشک ممکن است به روش های طبیعی همانند روش آفتابی و یا سایه خشک، تولید شده باشد‌. این نوع از سبزی به طور معمول در مغازه های محلی و یا وب سایت های صاحبان کسب و کار های خانگی به فروش می رسند و مشتریان خاص خود را دارند. فروش جعفری خشک به صورت فله ای، کیلویی، بسته بندی و غیره معمول می باشد.

همچنین جعفری خشک ممکن است به صورت صنعتی در کارخانه های تولید مواد غذایی، تهیه شود و در داخل بسته بندی های بهداشتی تحت عنوان برند های گوناگون، عرضه گردد. بسیاری از سوپر مارکت های بزرگ،سبزی فروشی ها و غرفه های توزیع کننده تره بار، انواع جعفری خشک بسته بندی شده با برند های مختلف را جهت فروش، عرضه می نمایند‌. جعفری خشک صنعتی و دارای بسته بندی بهداشتی برای فروش در مارکت بین المللی و صادرات محصولات غذایی نیز، بسیار مناسب است و دارای محبوبیت فراوانی است.

جعفری خشک برای پریود شدن

جعفری خشک برای پریود شدن جعفری جزو سبزیجات مفید و پر خاصیتی است که به عنوان گیاه دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. جعفری در اصل در طب سنتی به عنوان گیاه قاعده آور معروف است و با تحریک عضلات رحم و تخمدان ها، باعث تشدید انقباض های رحمی را افزایش می دهند و یکی از معروف ترین این گیاهان، جعفری می باشد‌. یکی از اختلالات رایج در خانم ها عقب افتادن عادت ماهانه است که خود باعث بروز مشکلاتی در بدن زنان در تمامی سنین می گردد. برای رفع این اختلال، بسیاری از پزشکان استفاده از دارو های شیمیایی و یا گیاهی را توصیه می کنند که مصرف جعفری به مقدار کافی، می تواند به عنوان دارویی طبیعی، فاقد عوارض جانبی و بسیار سالم، موثر واقع شود. عقب افتادن قاعدگی، به سادگی قابل حل است و یکی از بهترین روش ها در این خصوص مصرف چای جعفری است که اثری سریع و شگفت انگیز دارد و در واقع قاعدگی را القا می کند. در این زمینه دارو های گیاهی بسیاری نیز ساخته شده است که از آن جمله می توان به قرص های گیاهی حاوی عصاره جعفری و همچنین انواع چای و‌ دمنوش جعفری، اشاره نمود.

سه ماده خوراکی موجود در ساختار جعفری عبارتند از آپیول، میریستیسین و ویتامین C که این مواد سبب تحریک انقباض رحم می شوند و در عین حال درد قاعدگی را نیز کاهش می‌ دهند. میزان مجاز مصرف جعفری به عنوان گیاه دارویی قاعده آور، حداکثر شش گرم برگ جعفری در طول روز می باشد که بهتر است این مقدار مجاز به سه دوز مجزا تقسیم شود و برای مثال فرد سه بار در طول یک روز، چای جعفری حاوی دو گرم برگ این سبزی را بنوشد.

طرز تهیه دمنوش جعفری برای القای قاعدگی به این صورت است که مقدار یک یا دو قاشق غذا خوری از برگ و ساقه های خشک شده جعفری را به همراه یک لیوان آب جوش داخل قوری می ریزیم و سپس در حدود ۱۵ دقیقه روی شعله غیر مستقیم قرار می دهیم تا دم بکشد. سپس این چای را صاف می کنیم و با یک قاشق عسل و یا کمی نبات شیرین نموده و مصرف می کنیم.

جعفری خشک جوشانده

جعفری خشک جوشانده جعفری دارای ویتامین ها و ریز مغذی های مفیدی است که برای سلامت و تقویت بدن بسیار مفید است. این سبزی به صورت تازه، خشک، دمنوش، جوشانده و همچنین استفاده موضعی می تواند موثر باشد. در صورتی که مقداری جعفری را در یک فنجان آب ولرم ریخته و آن را بجوشانید، سپس با مقداری ماست و عسل مخلوط نمایید، ترکیب حاصل ماسک بسیار مفیدی برای تقویت پوست صورت و همچنین موهای سر می باشد که املاح و ویتامین های سودمندی را به پوست و مو می رساند.

همچنین جعفری خشک جوشانده می تواند به عنوان دمنوش به همراه سایر طعم دهنده ها از قبیل لیمو ترش و یا زنجبیل، مصرف شود. امروزه در منوی اغلب کافی شاپ ها، انواع دمنوش های سبزی مانند جعفری نیز وجود دارند که مصرف جوشانده این سبزی ها به عنوان دمنوش و چای گیاهی، علاوه بر خواص فراوانی که دارد موجب نشاط و سرزندگی نیز می شود‌.

جهت تهیه جعفری خشک جوشانده در حدود دو قاشق جعفری خشک مرغوب را در داخل یک فنجان آب می جوشانیم و پس از حدود پنج دقیقه جوشیدن، شعله گاز را خاموش می کنیم. جعفری جوشانده را پس از سرد شدن به صورت موضعی و یا به عنوان دمنوش، مورد استفاده قرار می دهیم.

جعفری خشک جهرمی

جعفری خشک جهرمی جعفری خشک جهرمی یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع جعفری است که به روش سالم و‌ در محیطی کاملا بهداشتی، خشک و بسته بندی می گردد. این محصول در سوپر مارکت ها و فروشگاه های معتبر توزیع گشته و در تمامی مناطق ایران ارائه می شود.

جهت سفارش و خرید جعفری خشک جهرمی می توانید به وب سایت مجموعه ما به عنوان بهترین مرکز تولید و فروش سبزیجات خشک ممتاز با بهترین کیفیت، مراجعه نمایید تا ضمن آشنایی با انواع محصولات درجه یک ما و اطلاع از لیست قیمت آنها، همچنین از مزایای مشاوره پیش از خرید با کارشناسان مجرب، ماهر و متخصص ما نیز بهره‌‌مند گردید. ضمن آن که امکان خرید جعفری خشک درجه یک به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز از طریق وب سایت مجموعه ما، جهت رفاه حال مشتریان محترم، فراهم می باشد.

جعفری خشک جهرمی ممکن است به صورت فله ای و یا در داخل بسته بندی های بهداشتی با حجم و وزن مشخص، به مراکز فروش، عرضه شود. این محصول همچنین پس از قرار گرفتن در بسته بندی های صادراتی مناسب برای حمل و نقل به بازار های خارج از کشور، به بسیاری از نقاط دنیا از جمله روسیه و کشور های اروپایی ارسال می گردد. مجموعه ما بهترین جعفری خشک جهرمی را به صورت بسته بندی شده جهت توزیع در مراکز فروش معتبر در داخل کشور و همچنین صادرات، با درجه کیفی ممتاز، قیمت مناسب و نهایت دقت در بسته بندی، به صورت عمده عرضه می نماید. این مرکز جعفری خشک جهرمی را با حذف نمودن واسطه های فروش و به شکل مستقیم از محل تولید به تمامی مناطق کشور ارسال می کند که این عمل سبب خرید بهتر با قیمت مناسب روز و کاهش هزینه برای خریداران این کالا می گردد.

ضمن آن که از جمله تسهیلات و امکاناتی که بازار محصولات خوراکی طبیعی مانند جعفری خشک جهرمی برای خریداران فراهم می کند، ثبت سفارشات آنلاین است که این امر نیز به نوبه خود موجب صرفه جویی در هزینه ها و زمان می گردد. مجموعه ما، بهترین و مرغوب ترین جعفری خشک فله ای و یا بسته بندی شده را در حداقل زمان به صورت عمده، در سراسر کشور به مشتریان ارائه می نماید. فروش جعفری جهرمی در فروشگاه های معتبر و وب سایت های رسمی عرضه محصولات خوراکی، صورت می گیرد. برای سفارش و خرید جعفری خشک جهرمی بهتر است به وب سایت ها، مراکز توزیع و فروشندگان معتبری مراجعه نمایید که خود، تولید کننده این محصول نیز باشند. در این صورت با خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده، ضمن اطمینان از کیفیت جعفری خشک، با حذف هزینه های دلالی و واسطه گری، این محصول را با قیمت مناسب تری نیز خریداری خواهید نمود.