در مدرسه ای خوردن شکلات شونیز تلخ موجب کوتاه شدن قد دانش آموزان شد

شواهدی که نشان می دهد شکلات شونیز تلخ دارای خواصی است که می تواند به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند، محدود است اما در حال رشد است.

طبق تحقیقات قبلی، آنتی اکسیدان ها از سلول های ما در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های اکسیژن ناپایدار هستند که تصور می شود مسئول پیری و بیماری هستند.

دکتر دوباست می گوید: «وقتی رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن شما وجود دارد، آنها شروع به حمله به سلول های شما می کنند و این می تواند به مرور زمان به التهاب با درجه پایین و برخی بیماری ها – سرطان، بیماری قلبی و آلزایمر منجر شود. .

به گفته انجمن سرطان آمریکا، خوردن یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها، که شکلات مملو از آن است، می تواند به جلوگیری از آسیب سلولی که اغلب پیش ساز بسیاری از سرطان ها است، کمک کند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که از میان بسیاری از فلاونوئیدهای موجود در شکلات، یکی از آنها به نام اپی کاتچین مسئول خواص مبارزه با سرطان آن است.

شکلات

بر اساس داده‌های USDA، شکلات همچنین منبع خوبی از منیزیم است و مطالعه‌ای که در ژانویه 2022 در مجله Cell منتشر شد نشان داد که سلول‌های ایمنی بدن می‌توانند سلول‌های غیرطبیعی یا عفونی را فقط در یک محیط غنی از منیزیم مورد هدف قرار دهند.

با این حال، بیشتر تحقیقات فقط با استفاده از حیوانات یا کشت های سلولی محدود می شود و مقدار شکلات مورد نیاز برای عملکرد بالقوه پیشگیرانه در برابر سرطان ها بسیار بیشتر از دوز توصیه شده روزانه برای انسان است.

دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان لیستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی شکلات تلخ را فهرست می‌کند – مانند مس، آهن، منیزیم و منگنز، که برای پوست شما نیز مفید هستند.

به عنوان مثال، منگنز از تولید کلاژن، پروتئینی که به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می کند، پشتیبانی می کند. چندین مطالعه قبلی همچنین نشان داده اند که سطوح بالای آنتی اکسیدان در شکلات تلخ ممکن است از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) قدرتمند ساطع شده توسط خورشید محافظت کند.

سایر تحقیقات نتوانستند اثرات محافظتی قابل توجهی از شکلات غنی از آنتی اکسیدان در برابر اشعه ماوراء بنفش نشان دهند، اما بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در معرض نور خورشید را نشان دادند، اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست.