سوء تغذیه کودکان آفریقایی با خوردن کشک مایع از بین رفت

مردم فکر می کنند که کشک مایع و ماست همان چیزی است که در دسته لبنیات به صورت کلابی در نظر گرفته می شود. تفاوت اساسی کشک و ماست در طرز تهیه آن است.

کشک را می توان در خانه با مواد غذایی اسیدی طبیعی مانند لیمو تهیه کرد، در حالی که ماست یک غذای تخمیر شده است که در آشپزخانه شما قابل تهیه نیست. ماست با مقداری اسید تهیه می شود.

کشک دارای چندین گونه از باکتری های اسید لاکتیک است، در حالی که ماست تنها دارای سویه های خاص است. کشک حاوی باکتری لاکتوباسیلوس است، در حالی که ماست دارای سویه های زنده لاکتوباسیلوس بولگاریس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس است.

کشک سرشار از اسید لاکتیک، کلسیم و منیزیم است که به تقویت دندان ها و استخوان ها کمک می کند و به شما انرژی می دهد. ماست سرشار از پروتئین است.

زمان خاصی برای مصرف کشک وجود ندارد. به افراد مبتلا به سرماخوردگی یا سرفه توصیه می شود که کشک را در شب مصرف نکنند زیرا ممکن است شرایط را تشدید کند.

کشک

برای افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند می توان از کشک در شب اجتناب کرد. ممکن است باعث یبوست شود. بیشترین زمان مصرف کشک در طول روز است. هضم غذا را آسان می کند.

با وجود فواید فوق العاده برای سلامتی، کشک دارای برخی عوارض جانبی است. بستگی به مقدار مصرف دارد. اگر روزانه بیش از حد کشک مصرف شود ممکن است منجر به چاقی شود.

کشک می تواند برای برخی افراد سنگین باشد و ممکن است منجر به یبوست شود. افراد مبتلا به آرتریت باید از کشک اجتناب کنند زیرا ممکن است درد مفاصل را افزایش دهد.

کشک یک غذای سالم است و فواید مختلفی برای سلامتی و زیبایی دارد. ماهیت پروبیوتیکی غذا به هضم غذا کمک می کند و برای همه افراد مناسب است. این نه تنها سالم است، بلکه خوشمزه است.

کشک منبع اصلی باکتری های اسید لاکتیک است که به آنها “باکتری های خوبی که به حفظ عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند” نیز گفته می شود. همچنین میانجی میکرو فلور روده است که فرد را با پاسخ های ایمنی قوی سالم نگه می دارد.