عسل کنار درجه یک به تقویت چشم یک پسر کم بینا کمک کرد

چه دوست دارید یک قاشق چای خوری عسل کنار درجه یک را در چای گیاهی مورد علاقه خود بریزید تا از یک خوراکی سبک و آرام بخش قبل از خواب لذت ببرید، یا دوست دارید مقداری از این شهد طبیعی شیرین را در بلغور جو دوسر خود مصرف کنید، عسل یک شیرین کننده طبیعی خوشمزه با کاربردهای فراوان است.

علاوه بر این، در حالی که مصرف بیش از حد شکر با افزایش وزن، چاقی، بیماری های التهابی، دیابت نوع 2 و حتی آکنه و سایر بیماری های پوستی مرتبط است، مصرف متعادل عسل خام فواید سلامتی بالقوه ای دارد.

در واقع از عسل خام سال‌هاست که در طب سنتی برای مصارف مختلف بهداشتی و پزشکی استفاده می‌شود.

برخلاف اکثر عسل‌هایی که در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شوند و با حرارت دادن پاستوریزه می‌شوند، عسل خام غیرپاستوریزه است و ترکیبات طبیعی قوی را حفظ می‌کند که فواید سلامتی را به همراه دارد.

عسل

مانند هر غذای پر قند، مصرف بیش از حد عسل می تواند منجر به افزایش وزن شود، اما گنجاندن یک یا دو وعده عسل خام در رژیم غذایی روزانه شما می تواند فواید سلامتی و در عین حال راضی نگه داشتن دندان شیرین شما را داشته باشد.

عسل خام اساساً مستقیماً از کندو است. فرآوری نشده، پاستوریزه نشده است و تمام آنتی اکسیدان های خود را حفظ می کند.

برخلاف عسل پاستوریزه که شفاف، ابریشمی است و برای ماندگاری در قفسه نگهداری می شود، عسل خام کدر است و باید در یخچال نگهداری شود.

توجه داشته باشید که به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم به هیچ کودک زیر یک سال عسل داده نشود.

درست مانند بسیاری از مغذی ترین میوه ها و سبزیجات، عسل خام منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است.

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند مانند رادیکال هایی که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UV ایجاد می شوند و آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهند.