مایع ظرفشویی خاکستر 500 گرمی موجب صافی مو می شود

مخلوط سورفکتانت ها برای بهبود خواص کاربرد مایع ظرفشویی خاکستر 500 گرمی و شوینده های لباسشویی استفاده می شود، رسورفکتانت های دوستدار محیط زیست اغلب برای تهیه مواد شوینده با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی و محیطی انتخاب می شوند.

مواد، کاربرد، تغییر شکل پیری، مقاومت در برابر خوردگی و ایمنی مواد شوینده نیز باید در نظر گرفته شود. سورفکتانت های کاتیونی معمولاً در مواد شوینده استفاده نمی شوند زیرا آنیون ها روی سطوح چرب و کثیف چسبیده اند.

سورفکتانت های آنیونی با رسوب یون های دو ظرفیتی از مواد شوینده در آب با سختی بالا، قدرت پاک کنندگی مواد شوینده را کاهش می دهند.

در نتیجه، افزودن سورفکتانت‌های زویتریونی و/یا غیریونی به سورفکتانت‌های آنیونی ترجیح داده می‌شود. سورفکتانت های آمفوتریک، مانند بتائین ها، که دارای مواد شوینده عالی بر روی بقایای روغنی و زیست تخریب پذیری هستند، اغلب در شوینده های خانگی استفاده می شوند.

تمیز کردن بتائین ها با پایداری دمایی عالی زمانی که سورفکتانت غیریونی همراه با آمفوتریک استفاده می شود بسیار بهتر است و می تواند بدون استفاده از غلیظ کننده ترکیب را غلیظ کند.

در نتیجه، مخلوط کوکامیدوپروپیل بتائین (CAB-35) و آلکیل پلی‌گلیکوزید (APG)، با تحریک پوست و چشم کمتر، برای شوینده‌های ظرفشویی ترجیح داده شد و نسبت به سایر شوینده‌ها با رنگ روغن بهتر عمل کرد.

اگرچه خواص ضد باکتریایی OEO به طور گسترده مورد مطالعه و بهره برداری قرار گرفته است، OEO قبل از اینکه بتوان آن را به عنوان یک محصول تجاری در نظر گرفت نیاز به توسعه بیشتری دارد.

شویندگی سورفکتانت ها نسبت به باقی مانده های روغنی توسط چندین گروه تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفته است؛ با این وجود، اطلاعات در مورد خواص ضد باکتریایی مواد شوینده محدود است.

رودس و همکاران گزارش داد که مواد شوینده مایع ظرفشویی ضد باکتری با کارایی بالا تجاری حاوی OEO ساخته شده است؛ این محصولات حاوی آلکیل اتوکسی اتر سولفات (AES)، آلکیل پلی گلیکوزید (APG)، کوکامیدوپروپیل بتائین (CAB)، هیدروکسید سدیم (NaOH)، OEO و آب مقطر هستند.

در این مطالعه، آزمایش‌هایی برای مشخص کردن فعالیت ضد باکتریایی یک سیستم OEO اضافه شده به یک شوینده آماده و برای بررسی مواد شوینده، خاصیت ضد باکتریایی و ماندگاری مواد شوینده آماده انجام شد.